FAQ

Wij proberen je via onze website zo goed mogelijk te informeren, toch kan het zijn dat je nog vragen hebt.

Ik heb mijn pakket naar een onbemand afhaalpunt laten sturen, wat nu?

Als je in de webwinkel rechtstreeks hebt gekozen voor het afhaalpunt dan is dat geen probleem en ontvang je je pakket op het betreffende afhaalpunt.

Heb je in de webwinkel bij het afleveradres zelf het adres van het afhaalpunt ingevuld, dan kan de vervoerder jouw pakket niet afleveren. De vervoerder houdt het pakket voorlopig bij zich. Neem zo spoedig mogelijk contact op met de verzender/webwinkel om het afleveradres alsnog aan te laten passen in het burenbalie adres. Kijk in je app of log in op de MijnBuren portal om het adres van jouw burenbalie te achterhalen.


Kan ik een pakket waarvoor getekend moet worden ontvangen in een kluis?

Ja, dat kan zolang jij – als ontvanger - je niet hoeft te legitimeren. Dat is bij sommige pakketten namelijk wel vereist dus let daar vooraf op


Kan ik een pakket onder rembours ontvangen in een kluis?

Nee, dat kan niet. 


Kan ik een pakket dat verhoogd is met invoerrechten/douanekosten ontvangen in een kluis?

Nee, dat kan niet. Controleer bij bestellingen in het buitenland dus vooraf goed of er invoerrechten/douanekosten worden geheven


Kan ik een pakket versturen via een kluis?
Ja, dat kan. Koop hiervoor online een verzendlabel bij DHLFORYOU. Print en plak het verzendlabel op je pakket en ga er mee naar een van onze locaties. Scan de barcode van het label en leg het pakket in de kluis. Je krijgt een bevestiging zodra het pakket is afgehaald door DHL. 

Kan ik een pakket met een PostNL label verzenden via de Buren? 
Nee, dat kan op dit moment nog niet. Pakketten met een verzendlabel van DHL kunnen wel verzonden worden.    

Kan ik mijn pakket retourneren via een kluis (of kluizenwand) van de Buren?

Dat kan! Wat je hiervoor moet doen verschilt per situatie. Klik hier en ontdek hoe jij jouw pakket kunt retourneren.


Mijn barcode wordt niet herkend door de kluizenwand, wat nu?

Is DHL de oorspronkelijke vervoerder van jouw pakket, klik dan hier en ontdek hoe je jouw pakket kunt retourneren.

Is DHL niet de oorspronkelijke vervoerder van jouw pakket, ga dan naar een bemand afhaalpunt van de oorspronkelijke vervoerder.


Ontvang ik een verzendbewijs? 

Ja, dat ontvang je zodra jouw retourpakket is afgehaald bij de Buren door DHL. Voorwaarde is dat jouw mailadres of mobiel telefoonnummer bekend is bij DHL.


Hoe kan ik mijn retourpakket volgen?

Je kunt jouw retourpakket volgen met behulp van de Track & Trace code via de website van DHLFORYOU.


Ik heb mijn pakket naar een onbemand afhaalpunt laten sturen, wat nu?

Als je in de webwinkel rechtstreeks hebt gekozen voor het afhaalpunt dan is dat geen probleem en ontvang je je pakket op het betreffende afhaalpunt.

Heb je in de webwinkel bij het afleveradres zelf het adres van het afhaalpunt ingevuld, dan kan de vervoerder jouw pakket niet afleveren. De vervoerder houdt het pakket voorlopig bij zich. Neem zo spoedig mogelijk contact op met de verzender/webwinkel om het afleveradres alsnog aan te laten passen in het Burenbalie adres. Kijk in je app of log in op de MijnBuren portal om het adres van jouw Burenbalie te achterhalen.


Kan ik een pakket waarvoor getekend moet worden via de Burenbalie ontvangen in een kluis?
Ja, dat kan zolang jij – als ontvanger - je niet hoeft te legitimeren

Kan ik pakketten uit het buitenland laten afleveren in een kluis?

Het is mogelijk een pakket uit het buitenland te ontvangen in een kluis. Voorwaarde is dat je geen douanekosten/invoerrechten hoeft te betalen.  



 Wat is het verschil tussen mijn wachtwoord en mijn geheime code?

Met jouw wachtwoord kun je inloggen op MijnBuren, met jouw geheime code in combinatie met jouw klantnummer kun je een kluisje openen in jouw favoriete vestiging. Via jou persoonlijke MijnBuren pagina kan je jouw wachtwoord en geheime code onafhankelijk van elkaar wijzigen. Handig voor als je een keer iemand anders je pakket wilt laten ophalen maar geen toegang wil geven tot je persoonlijke MijnBuren omgeving.

Nadat je bij ons een account hebt aangemaakt, heb je een wachtwoord gekozen de geheime code is hieraan gelijke totdat je een van beide wijzigt.  

 

Wat is de geheime code? 

De geheime code heb je in combinatie met je klantnummer nodig om een kluisje te kunnen openen. Nadat je bij ons een account hebt aangemaakt, heb je een wachtwoord gekozen de geheime code is hieraan gelijke totdat je een van beide wijzigt.  


Ik ben mijn geheime code vergeten, wat nu?

Log in op je persoonlijke MijnBuren pagina. Ga na de pagina instellingen en kies voor “mijn geheime code vergeten”. Per mail ontvang je van ons een nieuwe geheime code. Deze kan je eventueel direct wijzigen in je persoonlijke MijnBuren pagina onder instellingen. 


Hoe kan ik opnieuw mijn haalcode ontvangen?
Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-deburen (088-3328736). Vanuit veiligheidsoverweging kunnen wij het afhaalbericht uitsluitend opnieuw verzenden naar jouw mailadres of mobiel nummer dat bekend is in ons systeem.  

Ik heb het verkeerde mailadres of mobiele nummer ingevoerd bij een online bestelling, wat nu
Neem hiervoor contact op met de webwinkel waar je bestelling hebt geplaatst of bel met DHL. En vraag hun het goede mailadres of mobiele nummer alsnog aan ons door te geven. Vanuit veiligheidsoverwegingen kunnen wij geen mailadressen of mobiele nummers in ons systeem wijzigen.  

Hoe kan ik mijn haalcode invoeren?
Kies op de terminal in de vestiging de optie 'pakketje afhalen', kies daarna de optie 'haalcode invoeren'. Heb je de haalcode per mail ontvangen? Dan kan je de barcode die in de email staat ook scannen als je voor de kastenwand staat. 

Hoe groot zijn de kluisjes?

De Buren werkt met verschillende formaten kluizen. Het kleinste formaat kluis is 20x10x60. Het grootste formaat is 50x60x60.

Klik hier voor alle standaard formaten van de kluizen. In jouw eigen MijnBuren kun je bij jouw voorkeursvestigingen de exacte kluisformaten vinden.  

 

Wat gebeurt er als mijn pakket niet past in een kluis?

Heb je het pakket bij de Burenbalie laten afleveren? In dat geval zullen wij contact met jou opnemen en gezamenlijk een goede oplossing zoeken zodat je jouw pakket zo snel mogelijk in ontvangst kunt nemen. 

Is het een pakket wat via DHL afgeleverd wordt? DHL zal het pakket naar de dichtstbijzijnde bemanden DHL Parcelshop brengen. Je ontvangt van DHL een bericht hierover. 


Hebben jullie abonnementskosten?

Nee. Pakketten die via een logistiek dienstverlener gaan, worden kosteloos in de kluisjes gelegd. 

Maak je gebruik van de Burenbalie dan berekenen wij een klein tarief per pakket en per dag dat het pakket in een kluis ligt, kijk hier voor een overzicht van de tarieven. Maak je geen gebruik van een kluis dan betaal je geen kosten.   


Wat kost het gebruik van de Burenbalie?

De kosten voor de Burenbalie hebben wij opgedeeld in handelingskosten en kosten voor de kluishuur.

Handelingskosten: dit zijn kosten die wij per pakket berekenen. Deze kosten bedragen € 1,00 per pakket. De eerste 3 maanden nadat je klant bij ons geworden bent berekenen wij deze kosten niet.  

Kosten voor de kluishuur: Dit zijn kosten voor het gebruik van onze kluis. Het tarief is afhankelijk van het formaat van de kluis en het aantal dagen dat het pakket in de kluis ligt. Kijk hier voor een overzicht van de kosten.


Hoe kan ik betalen?

In al onze locaties kan je betalen via een pin terminal met een Nederlandse bankpas. Betalen met een buitenlandse bankpas of creditcard is niet mogelijk. 

Als je een account hebt bij de Buren dan kan je via iDeal ook een klantkaart tegoed opwaarderen en daarmee eenvoudig en snel betalen in al onze locaties. Opwaarderen kan al vanaf € 5,00. 


Kan ik betalen met een Buitenlandse bankkaart of Creditcard? 

Nee, dat kan niet. Je kunt alleen betalen met een Nederlandse bankkaart.  


Wat is het minimale tegoed wat ik kan opwaarderen op mijn klantenkaart? 

Het minimale bedrag is € 5,-